Personīgo datu aizsardzība

  • Nekad neatbildiet zvaniem, īsziņām vai e-pastiem „it kā no bankas” ar lūgumu atsūtīt savu paroli vai citus identifikācijas datus – bankas nekad Jums nezvana un neizsūta e-pastus, neveido internetbankā, kā arī bankas vai citās mājas lapās aptaujas lapas vai papildu logus ar prasībām ievadīt maksājumu kartes numuru, kartes derīguma termiņu, PIN kodu, internetbankas lietotāju kodu, paroli un citus sensitīvus datus. Šāda veida informācijas pieprasījumi var būt pikšķerēšana.
    • Izņēmuma gadījums ir kad Jūs pats sazināties ar banku (piemēram, telefonbanka jeb kartes bloķēšanas lūgums) – šajā gadījumā banka, lai pārliecinātos par jūsu identitāti, prasīs kartes bloķēšanas paroli jeb kartes numuru (bet tikai numuru), vai internetbankas kodu kartes numura daļu jeb kodu kalkulatora numuru.
  • Neturiet datorā, e-pastā jeb ārējos datu nesējos vecus datus. Iznīciniet jebkādus neaktuālus dokumentus, kas satur privātos datus.
  • Uzraugiet sava e-pasta drošību. Nenosūtiet rēķinus un citu slepenu informāciju no nedrošām pastkastītēm. Regulāri pārskatiet savu pastu, jo krāpnieki var izmantot pastā esošo privāto informāciju. Nodzēsiet no publiskajām pastkastēm privātu datu saturošu informāciju.
  • Norādiet savus personas datus vai konta informāciju tikai tajās tīmekļa vietnēs, par kuru drošumu (SSL jeb HTTPS pieslēgums) esat pārliecināti un kuru apmeklēšanu paši esat iniciējuši. Pārbaudiet SSL sertifikāta derīguma termiņu.
  • Neglabājiet sensitīvu informāciju bez atbilstošas šifrēšanas ārējās atmiņās un klēpjdatoros utt., jo šīs ierīces var viegli pazaudēt vai tās var nozagt, un, ja dati nav aizsargāti, jebkurš ar nelielām zināšanām IT jomā var tiem piekļūt un potenciāli izmantot pret Jums. Ļoti vēlams pilnībā šifrēt datora diskus un ārējās atmiņas ierīces.
  • Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu šādus datus:
    • internetbankas parole;
    • kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;
    • kartes numurs;
    • kartes derīguma termiņš;
    • PIN kods;
    • kā arī CVV2 kods jeb trīsciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.
  • Ja gadījumā Jūs tomēr esat nodevis, jeb jums ir aizdomas par to ka Jūsu sensitīvā informācija (maksājumu kartes dati, internetbankas kodu karte vai parole) ir iespējami nonākusi citu personu rīcībā – nekavējoties sazinieties ar banku.

Banku ziņas

AS „Reverta” 2015. gada auditētais pārskats
AS “Reverta” 2015. gada auditētais finanšu pārskats ir analogs 2016. gada 26. februārī publicētajiams neauditētajam pārskatam. Akci...


Danske Bank 2016.gada 1.ceturkšņa pamatdarbības rezultāti
"2016.gada 1.ceturksnī Danske Bank koncentrējās uz diviem svarīgākajiem mērķiem – mūsu pozīciju stiprināšana korporatīvo klientu segmentā...


Izmaiņas Bank M2M Europe darba laikā valsts svētkos
Informējam par Bank M2M Europe darba laiku valsts svētkos.3. maijs – saīsinātā darba diena. Bankas birojs un depozitārijs strādās līdz plkst. 17...


Jaunas versijas Pakalpojumu cenrāžiem „Pārvedumi” un „Konta apkalpošana”
Sākot ar 2016. gada 1.jūliju, stāsies spēkā jaunas versijas pakalpojumu cenrāžiem „Pārvedumi” un „Konta apkalpošana” ne...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte