Noderīgi



Biedri

Nolikums par Latvijas Komercbanku asociācijas ombudu

 

Apstiprināts
ar Latvijas Komercbanku asociācijas
Padomes 27.11.2002. lēmumu Nr.71/1,
ar grozījumiem, kas izdarīti ar Latvijas
Komercbanku asociācijas Padomes
20.02.2004. lēmumu Nr.75/2

  1. Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds (turpmāk – ombuds) izskata kredītiestāžu klientu sūdzības atbilstoši Kārtībai, kādā Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds izskata kredītiestāžu klientu sūdzības (reglamentam).
     
  2. Latvijas Komercbanku asociācijas ombudu uz trim gadiem ieceļ Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Personu, kas nozīmēta pildīt ombuda pienākumus nedrīkst atstādināt no amata atkarībā no tā, kam par labu ir izšķirts strīds. Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents var šo personu atcelt no amata pirms termiņa izbeigšanās tikai pēc tās paša lūguma, kā arī gadījumā, ja tā nepilda vai nepienācīgi pilda savus pienākumus.
     
  3. Ombuds ir neatkarīgs savu lēmumu pieņemšanā.
     
  4. Ombuds, izlemjot sūdzības, nav pakļauts Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētāja, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektora un citu personu rīkojumiem.
     
  5. Puse var noraidīt ombudu, ja ir objektīvi apstākļi, kas rada šaubas par viņa objektivitāti vai neatkarību. Pieteikumu par ombuda noraidīšanu noformē rakstiski un nosūta Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrībai un otrai pusei. Noraidījuma iemeslu pamato. Ja otrā puse nepiekrīt noraidījumam, un ja noraidāmā persona pati neatsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, jautājumu par noraidījumu izlemj Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs, kurš ir tiesīgs atstādināt ombudu no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja uzskata noraidījumu par pamatotu.
     
  6. Ja ombuds atsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja viņš tiek atstādināts no konkrētas sūdzības izskatīšanas, kā arī viņa prombūtnes laikā un citos gadījumos, kad objektīvie apstākļi traucē viņam pildīt savus pienākumus, ombuda pienākumus pilda Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta persona.
     
  7. Ombudam ir pienākums garantēt klientu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu.
     
  8. Ombuda atalgojumu nosaka Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Līgumu ar ombudu slēdz Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektors, pamatojoties uz Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta rīkojumu par ombuda iecelšanu.
     
  9. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu un ombuda atalgojumu sedz no Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības līdzekļiem.

Banku ziņas

ABLV atvērto ieguldījumu fondu aktīvu apmērs pārsniedzis 100 miljonus eiro

Neskatoties uz sarežģīto ģeopolitisko un makroekonomisko situāciju, kā rezultātā finanšu tirgos periodiski notiek spēcīgas cenu svārstības, lab...

No 1. novembra tiek mainīts Citadeles Klientu apkalpošanas centra „Spice Home” (Rīgā) darba laiks

Labdien! Informējam, ka no š.g. 1. novembra Citadeles KAC „Spice Home” darba laiks sestdienās būs no 10:00 līdz 19:00. Klien...

Nordea bankas Latvijas filiāles 2014.gada 3.ceturkšņa rezultāti

Piesaistīto noguldījumu apjoms pieaudzis par 21% gada griezumā; sasniegts gada laikā lielākais jauno darījumu apjoms;  GFK pētījuma dati liecina ...

Nordea Grupas 2014.gada 3.ceturkšņa rezultāti

Nordea Grupas prezidents Kristians Klausens (Christian Clausen): „Šī gada 3.ceturksnī mēs turpinājām nostiprināt savu klientu bāzi, piesa...

Statistika


Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte