NOLIKUMS PAR LATVIJAS KOMERCBANKU ASOCIĀCIJAS OMBUDU (JAUNĀ REDAKCIJA)

Apstiprināts
Latvijas Komercbanku asociācijas
padomes 04.12.2015. sēdē
(protokols Nr. 3-2/9, 1. punkts)

Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds (turpmāk – ombuds) izskata kredītiestāžu un/vai maksājuma iestāžu klientu sūdzības atbilstoši Kārtībai, kādā Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds izskata kredītiestāžu klientu sūdzības (reglaments).

1. Ombudu uz trim gadiem ieceļ Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents var ombudu atcelt no amata pirms termiņa izbeigšanās tikai pēc viņa paša lūguma, kā arī gadījumā, ja viņš nepilda vai nepienācīgi pilda savus pienākumus.

2. Ombuds ir neatkarīgs savu lēmumu pieņemšanā.

3. Ombuds, izlemjot sūdzības, nav pakļauts Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētāja, Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektora un citu personu rīkojumiem.

4. Ja ombuds konstatē, ka ir apstākļi, kas ietekmē vai var ietekmēt ombuda neatkarību vai objektivitāti, vai apstākļi, kur ārpustiesas strīdu risināšana ietekmē vai var ietekmēt ombuda pirmās vai otrās pakāpes radinieku, laulātā vai darījumu partneru personiskās vai mantiskās intereses, tad:
4.1. ombuds par to informē strīda puses, un ombuds ir tiesīgs turpināt strīda risināšanu, ja strīda puses pret to neiebilst pēc tam, kad tās ir informētas par šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem un tiesībām izteikt iebildumus;
4.2. ja puses iebilst pret to, ka ombuds izskata strīdu, tad strīdu izskata Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta  persona.

5. Puse var noraidīt ombudu, ja ir objektīvi apstākļi, kas rada šaubas par viņa objektivitāti vai neatkarību. Pieteikumu par ombuda noraidīšanu noformē rakstiski un nosūta Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrībai un otrai pusei. Noraidījuma iemeslu pamato. Ja otrā puse nepiekrīt noraidījumam un ja noraidāmā persona pati neatsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, jautājumu par noraidījumu izlemj Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs, kurš ir tiesīgs atstādināt ombudu no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja uzskata noraidījumu par pamatotu.

6. Ja ombuds atsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja viņš tiek atstādināts no konkrētas sūdzības izskatīšanas, kā arī viņa prombūtnes laikā un citos gadījumos, kad objektīvie apstākļi traucē viņam pildīt savus pienākumus, ombuda pienākumus pilda Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta persona.

7. Ombudam ir pienākums garantēt pušu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu.

8. Ombuda atalgojumu nosaka Latvijas Komercbanku asociācijas prezidents. Līgumu ar ombudu slēdz Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības izpilddirektors, pamatojoties uz Latvijas Komercbanku asociācijas prezidenta rīkojumu par ombuda iecelšanu.

9. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu un ombuda atalgojumu sedz no Latvijas Komercbanku asociācijas šķīrējtiesas un ombuda attīstības biedrības līdzekļiem.

Banku ziņas

Baltkrievijas rubļa denominācija
Cienījamie klienti! Vēršam Jūsu uzmanību, ka sakarā ar Baltkrievijas rubļa (BYR) denomināciju ar 2016. gada 1. jūliju BYR valūta tiks nomainīta...


Bank M2M Europe kapitāla palielināšana un izmaiņas akcionāru sastāvā
29.06.2016. Bank M2M Europe akcionāru sastāvu ir papildinājis jauns dalībnieks, privātu investoru grupa SIA “DMD Holdings”. Pēc darījuma n...


Citadele paātrinās pāreju no kodu kartēm uz virtuālo kodu kalkulatoru MobileSCAN
Lai iedzīvotājiem atvieglotu pāreju no kodu kartēm uz drošākām internetbankas autorizācijas ierīcēm, banka Citadele no 30. jūnija nodroš...


Par Internetbankas darbības pārtraukumu 30. jūnijā
Informējam jūs par īslaicīgu pārtraukumu Internetbankas darbībā 30. jūnijā.


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte