NOLIKUMS PAR LATVIJAS KOMERCBANKU ASOCIĀCIJAS OMBUDU

Apstiprināts
Latvijas Komercbanku asociācijas
padomes 08.05.2017. sēdē
(protokols Nr. 3-2/6, 6. §, 6.2. punkts)


     Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds (turpmāk – ombuds) izskata kredītiestāžu un/vai maksājuma iestāžu klientu sūdzības atbilstoši Kārtībai, kādā Latvijas Komercbanku asociācijas ombuds izskata kredītiestāžu klientu sūdzības (reglaments).
1. Ombudu uz trim gadiem ieceļ Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs. Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs var ombudu atcelt no amata pirms termiņa izbeigšanās tikai pēc viņa paša lūguma, kā arī gadījumā, ja viņš nepilda vai nepienācīgi pilda savus pienākumus.
2. Ombuds ir neatkarīgs savu lēmumu pieņemšanā.
3. Ombuds, izlemjot sūdzības, nav pakļauts Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētāja, valdes locekļu un citu personu rīkojumiem.
4. Ja ombuds konstatē, ka ir apstākļi, kas ietekmē vai var ietekmēt ombuda neatkarību vai objektivitāti, vai apstākļi, kur ārpustiesas strīdu risināšana ietekmē vai var ietekmēt ombuda pirmās vai otrās pakāpes radinieku, laulātā vai darījumu partneru personiskās vai mantiskās intereses, tad:
4.1. ombuds par to informē strīda puses un ir tiesīgs turpināt strīda risināšanu, ja strīda puses pret to neiebilst pēc tam, kad tās ir informētas par šā panta pirmajā daļā minētajiem apstākļiem un tiesībām izteikt iebildumus;
4.2. ja puses iebilst pret to, ka ombuds izskata strīdu, tad strīdu izskata Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta  persona.
5. Puse var noraidīt ombudu, ja ir objektīvi apstākļi, kas rada šaubas par viņa objektivitāti vai neatkarību. Pieteikumu par ombuda noraidīšanu noformē rakstiski un nosūta Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājam un otrai pusei. Noraidījuma iemeslu pamato. Ja otrā puse nepiekrīt noraidījumam un ja noraidāmā persona pati neatsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, jautājumu par noraidījumu izlemj Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs, kurš ir tiesīgs atstādināt ombudu no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja uzskata noraidījumu par pamatotu.
6. Ja ombuds atsakās no konkrētas sūdzības izskatīšanas, ja viņš tiek atstādināts no konkrētas sūdzības izskatīšanas, kā arī viņa prombūtnes laikā un citos gadījumos, kad objektīvie apstākļi traucē viņam pildīt savus pienākumus, ombuda pienākumus pilda Latvijas Komercbanku valdes priekšsēdētājs vai viņa nozīmēta persona.
7. Ombudam ir pienākums garantēt pušu personas, kontu, noguldījumu un darījumu noslēpumu.
8. Līgumu ar ombudu slēdz un viņa atalgojumu nosaka Latvijas Komercbanku asociācijas valdes priekšsēdētājs.
9. Sūdzību izskatīšanas materiāli tehnisko nodrošinājumu un ombuda atalgojumu nodrošina Latvijas Komercbanku asociācija.


Banku ziņas

Signet Bank AS sāk strādāt ar jauno nosaukumu un ievieš jaunu bankas zīmolu
No 11. oktobra Signet Bank AS (iepriekš Bank M2M Europe AS) sāk strādāt ar jaunu nosaukumu, vienlaikus ieviešot arī Signet Bank zīmolu.


No šodienas Latvijā var maksāt ar viedtālruni
Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kurā no šodienas var norēķināties ar viedtālruni. Mobilo maksājumu risinājumu izstrādājusi banka Cit...


Bērni un jaunieši norēķinu karti bieži izmanto kā krājkasi
Kā liecina DNB apkopotā informācija, bērniem un jauniešiem izveidotās norēķinu kartes visbiežāk tiek izmantotas trīs veidos – kā elektron...


Izmaiņas filiāles "Ķengarags" darba laikā
No 2017. gada 11. līdz 17. septembrim un no 2017. gada 25. septembra līdz 8. oktobrim filiāle "Ķengarags" strādās ar pusdienas pārtraukumu no 13:00 lī...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte